Sunday, September 2, 2018

9 XII 39, 7.30, tura Sowietów (świt, 2 pola widoczności)


O świcie nastąpiły cztery ataki: próba przerwania drogi odwrotu do hotelu (A i B). Atak na A dokonywano głównie z jeziora i to bez żadnego wsparcia, ale fińska kompania piechoty była już tak wyczerpana, że mimo iż wsparłem ją moździerzami, które prowadziły celny ogień, a sama bitwa okazała się niełatwa dla Sowietów (rezultat 1/1), to jednak oddział Finów został rozbity i zdjęty z planszy. Na pole B zaatakowali jeszcze większymi siłami przy wsparciu 3 baterii artylerii 76 mm, szczęśliwie niecelnym. Wywiązała się równie krwawa walka (rezultat 1/1), Finowie nie wycofali się, wzięli straty na klatę. Wskutek tego jedna sowiecka kompania piechoty została na jeziorze i będę miał okazję ją trochę wykosić.

Highlander postanowił uporać się z obrońcami Kivisalmi (atak C). Obrońcom nie pozostawiono dobrej drogi ucieczki, a samo natarcie dodatkowo wsparły 2 półbaterie artylerii i 2 ekipy z moździerzami, które już zawczasu zmiękczyły obrońców. Zostali rozbici, a jako że stało się to w miejscu, gdzie nie mogli doprowadzić linii zaopatrzeniowej, żeton został zdjęty z planszy definitywnie.

Niestety, Highlander postanowił na poważnie zająć się dzielnymi kolarzami - atak D. Wprowadził dwie jednostki pancerne, którym kolarze nie mają możliwości zagrozić. Kilka dział p-panc Finowie otrzymają dopiero następnego dnia. Poniósłszy straty wycofali się do lasu, a Sowieci odzyskali na razie pełną kontrolę nad drogą. Wprowadzenie tak wcześnie dwóch jednostek pancernych kosztuje Highlandera 20 punktów zwycięstwa (dla porównania - wyspa Kotisaari to 10, hotel 15, każdy heks Tolvajarvi 5 PZ).

Sytuacja po walkach:


Wielka szkoda, ze po odwrocie kompania rowerowa straciła poziom sprawności bojowej. Wyprowadzenie pełnosprawnej kompanii piechoty przez pole zaopatrzeniowe Sowietów powoduje, że tracą do końca gry całą artylerię. W chwili obecnej nie będę mógł tym zagrażać, mam tam samych niedobitków.


No comments:

Post a Comment