Sunday, September 2, 2018

9 XII 39, 7.30, tura Finów (świt, 2 pola widoczności)

Przebijanie się do hotelu w tych warunkach to droga przez mękę. Wszystko to są konsekwencje niewłaściwego ustawienia ckm i nieodpowiedniego wycofania się na prawej flance poprzedniego popołudnia. Gdyby nie tamten błąd, sytuacja Finów wyglądałaby stabilnie. Jak wiele kosztuje w Red Winter jeden błąd można bez problemu ocenić widząc co się stało. Do hotelu niektórym zostało już "tylko" 400, innym około 800 metrów (heks ma niecałe 400), ale w obecnym tempie, jeśli oczywiście nie zostanę całkowicie odcięty, żołnierze dotrą tam za 3 godziny... Na szczęście w tej zawierusze Sowieci też ponoszą spore straty, a czasami spotykają ich niespodzianki. Taka jak ta na zdjęciu - atak sporych sił na kompanię piechoty na lodzie. Rezultat łatwy do przewidzenia, 0/4, kompania traci poziom sprawności bojowej i ucieka na Kotisaari, do Saarola. Aby zabezpieczyć flankę i zarazem zmniejszyć gęstość własnych oddziałów na drodze, sam jedną kompanią wychodzę w pościgu na jezioro. Pozostaje liczyć na to, że moi dadzą radę z takiej sieczki uciec, są nieco szybsi.

Poza tym kilka zmian na tyłach. Do żwirowni wrzuciłem ckm-y, by osłaniały jezioro i hotel. Moździerze wróciły na most, bo o świcie Finowie zostali wsparci dwoma kompaniami piechoty i mogłem wzmocnić punkty, gdzie Sowieci mogliby znowu próbować się przełamać.

Najważniejsze ruchy na zapleczu Sowietów - rozdzieliłem dwie przetrzebione kompanie piechoty i w dwóch niezależnych punktach przerwałem im drogę zaopatrzeniową. Oznaczać to będzie koniec istnienia jednej z kompanii, bo Highlander na pewno którejś nie odpuści (i raczej to muszą być rowerzyści). Ale cena za nieupilnowanie drogi jest wysoka - w następnym etapie mieli otrzymać 4 punkty wzmocnienia, z których każdy "leczy" jeden poziom sprawności bojowej jakiejś piechoty. Ponieważ droga została przerwana, żadna sowiecka kompania nie będzie mogła z tego skorzystać. Ponadto, dopóki nie odblokuje drogi, ma modyfikator -1 do reorganizacji, czyli żadną kompanią nie może wykonywać tej akcji. Po stratach w nocy oraz ostatnich walkach Highlanderowi zostało już tylko 15 pełnosprawnych kompanii piechoty i ckm. To na pewno da mu do myślenia. Sytuacja po walkach:

No comments:

Post a Comment