Monday, August 27, 2018

Ustawienie początkowe

Przed rozpoczęciem gry Finowe mają możliwość rozstawienia batalionu piechoty z kilkoma pomocniczymi oddziałami do 4 pól od heksu O19.

Specem nie jestem, ale żeby na takiego wyglądać, wybrałem najbardziej agresywnie rozstawienie jakie mi przyszło do głowy. 

  
Pajari (dowódca) razem z kompanią piechoty i dwiema sekcjami ckm znalazł się więc tuż przed mostem Kivisalmi. Rozciąga strefę kontroli na leżące przed nim skrzyżowanie, wobec czego Sowieci nie będą mogli w pierwszym ruchu z niego skorzystać i jeśli chcieliby obchodzić jezioro, czeka ich najpierw trudna przeprawa przez las, 2 Punkty Ruchu za każde pole.

Za nimi mostu pilnuje kompania piechoty. Jeśli Sowietom nie pójdzie łatwo z Pajarim, to może nawet chłopaki zdążą się okopać. Ostatnia kompania piechoty stacjonuje na wyspie Kotisaari razem z sekcją moździerzy. Grałem dość dawno temu i pamiętam, że jak ostatnio rozłożyłem na wyspie moździerze, to szybko tego pożałowałem, a błędu nie dało się odkręcić. Nie pamiętam jednak szczegółów, więc pozwolę mojemu przeciwnikowi przypomnieć mi, dlaczego nie rozstawia się tam moździerzy. Póki co wyglądają zajebiście. Mają dobrą widoczność na most, a także na bagnisty teren (suo), z którego Sowieci mogą zaatakować Pajariego, jeśli chcieliby przeprowadzić skoncentrowany atak dwoma batalionami (drugiego nie widać na zdjęciu, ale nadciąga).

Na tyłach w Tolvajarvi reorganizuje się batalion piechoty oraz nieco niżej kolejne dwie kompanie. Stacjonująca z nimi sekcja ckm jest pełnosprawna i w fazie ruchu będę mógł od razu ją gdzieś posłać. W mojej fazie ruchu na planszy pojawi się też kolejny batalion fińskiej piechoty i kolejne ckm-y. Na razie tyle.

No comments:

Post a Comment